تبلیغات
مشاوره

مشاوره

راه ساده برای مقا بله با استرس

دوشنبه 8 بهمن 1386

راه ساده برای مقا بله با استرس

 

1-         سعی کنید صبح ها ، حتی در روز های تعطیل زود از خواب بیدار شوید در این صورت ساعت زیستی بدن شما منظم می شود و طبق برنامه خاصی زمان خواب و بیداری شما را تنظیم می کند .

 

2-پس از دوش گرفتن زبان خود را تمیز کنید ،سپس دهان را با هب شسته و غرغره کنید . این کار علا وه بر تمیز کردن دهان و زبان در از بین بردن بر خی از باکتری های مضر نیز موثر است .

 

3-چرا با عجله و در حالت ایستاده ،قهوه یا چای می نو شید ؟ این کار اصلا درست نیست . به گفته متخصصان هنگام غذا باید تمام توجه شخص متو جه خوردن و نو شیدن با شد .

 

4- هنگام کار تمام توجه تان را معطوف به همان کاری کنید که می خواهید ان را همان مو قع انجام دهید و چند کار را همزمان با هم شروع نکنید .

 

5-اگر در محل کار یا در خانه خود را تحت فشار حس کردید ، برای یک لحظه دست از کار بکشید و تمام حواس خود را متوجه نفس کشیدن خود کنید این عمل شما را از استرس دور می کند و به شما ارامش می بخشد نفس کشیدن صحیح ، باعث احساس ارامش بیش تر در فرد می شود .

 

6-ایا مدت طولا نی به صفحه تلویزیون یا مانیتور نگاه می کنید ؟ در این صورت در زمان تنفس به فضای سبز ،اسمان یا درختان خیره شوید ،اگر در ان منطقه ، فضای سبزی به چشم نمی خورد یک عکس یا پو ستر بر روی دیوار اویزان کنید بهتر است در عکس بیش تر رنگ های ابی و سبز به کار رفته باشد .

 

7-سعی کنید همواره چهره ای بشا ش داشته باشید ، این عمل احساس خو شا یندی را در فرد ایجاد می کند .

 

8- در شب تمام عضلات بدن را شل کنید دستتان را به پایین دراز کنید و از پنجره به بیرون نگاه کنید ، سپس خیلی اهسته خود را به این سو و ان سو تکان دهید و وزن خود را از پا به قسمت های دیگر بدن منتقل کنید. این تمرین خستگی را از ناحیه ی پایینی کمر و کتف بیرون می کند .

 

9-اگر بد می خوابید قبل از خواب پیاده روی کنید . سپس یک لیوان شیر گرم با ارد جوز هندی و هل بنو شید به پهلوی راست بخوابید . در این حالت سمت چپ بدن که غیر فعال است ، تحریک می شود و سریع تر به خواب می روید .

 

با انگشت کو چک خود همراه مقداری روغن (مثل روغن بادام ) درون سوراخ های بینی را ماسا ژ دهید . این عمل باعث محا فظت از بینی و تنفس بهتر می شود.



[ دوشنبه 8 بهمن 1386 - 12:01 ب.ظ ]
[ویرایش شده در : - - -]

[ پیام ()|| rezaarghand ] [مقاله , ] [+]

یکشنبه 9 دی 1386

خدای من

 

خدای من نمی دانستم راه رفتن چه سخت است و در راه بودن چه دشوار . سال های سال نیاز داشتم تا بر پاهای خویش بایستم و به قوت زانوان خود پای در راه بگذارم. پیدا کردن راه وکشاندن خود به راهی که هموار بود و پیموده،هزار بار دشوار تر بود. سال های سال لازم بود تا بتوانم درراهی استوار قدم بردارم. سالیانی دراز که هر لحظه اش خود به سان سالیانی دراز بود.

خدای من نمی دانستم که به راه بردن هزار بار دشوار تر از راه رفتن است. وقتی تو می روی خودت را بر شانه هایت به دوش می کشی. و هنگامی که کسی را به راه می بری،انسانی را می خوانی که ازاد است. انسانی که اگر نخواهد بیاید،با هزار دلیل هم به تو پاسخی نمی دهد. انسانی که با اراده خویش برابر هزار علت می ایستد وهیچ کس وهیچ چیز یارای ان را ندارد که او را قدمی به پیش اورد.

خدای مننمی دانستم و در همان حال به راه اوردن انسان را، به بلوغ رساندن انسا نیت انسان را و هدایت انسانی را که ازاد است ومختار پذیرفتم.پذیرفتم که در کنار انها،زیستن را دوباره وچند باره تجربه کنم.انسانی که تا نخواهد ونداند ونتواند، به راه به هیچ راهی تن نخواهد داد.

خدای منبرابر هر انچه نمی دانم،یک چیز است که خوب می دانم ان همان است که در راهی قرار دارم وبر زمینی راه می روم زیر سقف اسمانی قدم می زنم که همواره می توان تو را تنفس کرد حضور تو از همه انچه کاستی های من است افزون تر است.خدایا به من بیا موز انچه را نمی دانم وکمک کن تا تاب بیاورم تمام بی تا بی ها یم. خدایا به من بیا موز انچه را نمی دانم . خدای من دستم را بگیر تا انان را که من دستشان را گرم فشرده ام به بیراهه نلغزند.

خدایا تو را برای همه چیز هایت سپاس.

 



[ یکشنبه 9 دی 1386 - 10:12 ق.ظ ]
[ویرایش شده در : - - -]

[ پیام ()|| rezaarghand ] [مقدمه , ] [+]

استرس وابعاد آن

دوشنبه 12 آذر 1386

                                  لطفا جهت مشاهده مطالب را بر روی سیستم خود ذخیره كنید.

                                 --

                                        

                                      

                                        

                                               

                                                 



[ دوشنبه 12 آذر 1386 - 10:12 ق.ظ ]
[ویرایش شده در : دوشنبه 12 آذر 1386 - 11:12 ق.ظ]

[ پیام ()|| rezaarghand ] [خبرنامه , ] [+]

بعضی از ضررهای استرس مزمن

دوشنبه 12 آذر 1386
      

[ دوشنبه 12 آذر 1386 - 10:12 ق.ظ ]
[ویرایش شده در : - - -]

[ پیام ()|| rezaarghand ] [مقاله , ] [+]

خبر نامه

دوشنبه 12 آذر 1386

با سمه تعالی

 

سه مرحله برای دستیابی به اهداف

 

 

ما زمانی به اهدافمان می رسیم که :

 

1-       بدانیم که به چه چیزی می خواهیم برسیم ( هدف و مقصد )

 

2-       بدانیم چگو نه باید به ان هدف برسیم.(شناخت مسیر)

 

3-       شور وشوق رسیدن به هدف را داشته باشیم (سوخت لازم برای طی کردن مسیر )

 

اگر هر کدام از این موارد وجود نداشته باشد این فرایند ناقص شده و مسلما به هدفمان نمی رسیم

 

باید در کل مسیری که تا هدف داریم این سه عامل را پیش رو داشته باشیم.

 

یعنی هدف را بشناسیم . مسیر را پیدا کنیم و انژری لازم را برای رسیدن به هدف داشته باشیم.

 

www.positivereflection.blogfa.com

نوجوان ایرانی ،جوان ترین مهند س مایکرو سافت

 

دانش اموز 14 ساله مدرسه راهنمایی روش ، مدرک مهندسی شبکه دریافت کرد.

 

روابط عمومی اموزش وپرورش منطقه 8 اعلام کرد ،امیر تاجیک دانش اموز سا

 

سال دوم راهنمایی مدرک MCSE یا مهندسی شبکه را از شرکت مایکروسافت د

 

دریافت کرد.

 

بر اساس این گزارش این دانش اموز از سه سالگی با رایانه اشنا شد و در دوره ها

 

ی مختلف کار با رایانه شرکت کرد و اکنون موفق به کسب مدرک مهندسی شبکه

 

شده است.

 

واحد مرکزی خبر

منفی نگری مسری است.

 

مطالعات اخیر نشان می دهد که نگرش منفی و منفی گرایی امری مسری است.

 

نظرات و عقاید منفی ،باعث ایجاد بیشترین دگرگونی ها در ایده های افراد می شود

 

برای مثال دیدگاه مشتریان نسبت به محصولات وخدمات وکالاهای موجوددر ف

 

فروشگاه ها اغلب تحت تاثیر نظرات اطرافیان شان قرار می گیرد.

 

نتایج این مطالعات نشان داده است که ایده ها ونظرات دیگران مخصوصا وقتی

 

منفی هستند،خاصیت مسری داشته و تاثیر بسیار زیادی بر روی نظرات شخصی

 

می گذارد.

 

خبرگزاری افتاب

 

 



[ دوشنبه 12 آذر 1386 - 09:12 ق.ظ ]
[ویرایش شده در : - - -]

[ پیام ()|| rezaarghand ] [خبرنامه , ] [+]

بدیعه پردازی ( افزایش تفکر خلاق )

یکشنبه 11 آذر 1386

 

 

باسمه تعالی

بدیعه پردازی ( افزایش تفکر خلاق )

 

ذوق و شوقی که به معلم در هنگام اجرای الگوی بدیعه پردازی دست می‌دهد از همه‌ی الگوهای دیگر بیشتر است . استفاده از این الگو برای شاگردان موجب احساس لذتی حیات‌بخش می‌شود چون شاگردان با لذت و شوق و ذوق آن را فرا می‌گیرند .

گوردون اظهار می دارد که خلاقیت را در فعالیت‌های روزانه می‌توان دید و می‌توان فعالیت های روزانه را خلاقانه کرد . عوامل زیادی در پرورش تفکر آفریننده و خلاق دخالت دارند . اطلاعات زیاد ، عواطف و شرایط نقش اساسی در خلاقیت دارند .

الگوی تدریس نو آفرینی بر مبنای چندین مفهوم استوار است . مفاهیمی استعاره قیاس مستقیم ، قیاس شخصی و تعارض فشرده از این جمله اند . برای مثال : از دانش‌آموزان خواسته می شود کتاب درسی خود را با یک رودخانه یا یک لنگه کفش کهنه مقایسه کنند . یا از دانش‌آموزان خواسته می شود پیراهن خود را با پوست یک درخت یا ابر مقایسه کنند . تلاشهای فرد در قیاس مستقیم متوجه این است که خود را با یک موجود زنده ، غیر زنده یا یک عمل همانند سازد یا خود به جای ان بنشیند . برای مثال ، وقتی عصبانی می‌شوید ، شبیه چه می‌شوید به هر روی تاکید آن است که در قیاس شخصی ، یادگیرنده باید تلاش کند هر چه بیشتر خود را با مورد در نظر گرفته شده برای مقایسه و همانند سازی نزدیک کند . قیاس مستقیم هم در امر نوآفرینی فکری نقش ارزنده‌ای دارد . در قیاس مستقیم ، دو موجود یا دو مفهوم مقایسه می‌شوند . برای مثال : مقایسه غلاف نخود با در یک قوطی و مقایسه‌ی حرکت دست برای برداشتن یک شیء یا یک بیل مکانیکی .

تعارض فشرده : مفهومی است که به دوصورت یک عمل یا یک شیء را توصیف می کند . بر وفق نظر گوردون ، تعارض فشرده بینشی در فرد ایجاد می‌کند که ژرفای زیادی دارد . دانش‌آموزان از طریق تعارض فشرده دو گونه داوری درباره‌ی یک فعالیت انجام می دهند برای مثال : دانش‌آموزان درباره‌ی درس ریاضی چنین قضاوت می کنند آن درس (( طاقت فرسا و لذت بخش )) است . همچنین می‌گوید ، تکنولوژی محصولی از تفکر عملی انسان است . که (( سود بخش )) و (( دردسر آفرین )) است .

مراحل اجرای روش تدریس نوآفرینی ( بدیعه پردازی )

مرحله‌ی نخست : شرایط موجود

در این مرحله ، معلم از دانش آموزان می‌خواهد که به توصیف و تشریح شرایط حاضر یا موجود بپردازد .

مرحله‌ی دوم ، قیاس مستقیم :

در مرحله‌ی حاضر معلم از دانش‌آموزان می‌خواهد که قیاس‌های مستقیمی را پیشنهاد کنند . معلم دانش‌آموزان را وادار می‌کند تا یکی از قیاس‌های پیشنهادی را انتخاب کنند .

مرحله‌ی سوم : قیاس شخصی :

معلم توضیحاتی درباره‌ی نحوه‌ی انجام دادن قیاس شخصی را به دانش‌آموزان  ارائه می‌دهد  و در مرحله‌ی سوم دانش آموزان پس از دریافت اطلاعات از معلم ، ترغیب می‌گردند از قیاس مستقیم مرحله‌ی دوم  ، قیاس شخصی بسازند .

 

 

 

مرحله‌ی چهارم :  تعارض فشرده :

در این مرحله معلم از دانش‌آموزان می خواهد بر اساس توصیف‌های استعاری مرحله‌ی دوم و سوم چند تعارض فشرده را ارائه‌کنند . سپس از میان چند تعارض فشرده‌ای که ارائه  شده است یکی را انتخاب کنند .

مرحله‌ی پنجم : قیاس مستقیم :

معلم از دانش‌آموزان می خواهد قیاس مستقیم دیگری بر اساس تعارض های فشرده‌ی ارائه شده در مرحله‌ی چهارم انتخاب کنند .

مرحله‌ی ششم . بررسی دوباره‌ی تکلیف نخست "

معلم دانش‌آموزان را وادار می کند تا به تکلیف نخست برگردند و آخرین قیاس خود را ارائه کنند .

 

 

 



[ یکشنبه 11 آذر 1386 - 12:12 ب.ظ ]
[ویرایش شده در : - - -]

[ پیام ()|| rezaarghand ] [مقدمه , ] [+]